• Učiteľské reportáže

• 01.07.2013 13:36
      • 25. - 27.6.2013
      • 7. deň (utorok)

Všetci sme sa zúčastnili vyučovania na školách. Ráno sme odišli do Primary school v Piltone, Secondary school v Piltone a do Primary school v Brauntone, ktorý je cca 5 km od Barnstaple. Videli sme rôzne predmety v rôznych triedach. Písali sme hospitačné záznamy. Popoludní sme sa stretli v našej SOL School  a tak ako každý deň do 18-tej hodiny sme mali diskusiu o našich názoroch, riešení problémov, prácu v skupinách a vyrábanie plagátov o vyučovaní a školskom systéme v Anglicku.

8. deň (streda)

Dnes sme začali v škole „SOL“, nadviazali sme na predchádzajúci deň a motiváciou bola pieseň Angel  od britského speváka Robbie Williamsa. Popoludní sme odcestovali miestnym dvojpodlažným autobusom do Brauntonu do múzea surfistov a do prírodovedného múzea. Pokračovali sme k oceánu na obrovskú pláž, na ktorej práve Robbie Williams nahral videoklip k piesni Angel. Pláž je obľúbeným kempom a letoviskom, pretože je nádherná, ohraničená obrovskými pieskovými dunami.

9. deň (štvrtok)

Ráno sme odišli z Barnstaple a absolvovali sme nádherný výlet do Lynthonu a Lynmouthu. Sprevádzala nás počas celého výletu voda. Z autobusu sme vystúpili v krásnom skalnatom údolí, z ktorého sme po strmom pobreží oceánu kráčali až do Lyntonu. Prehliadli sme si múzeum a mestečko, cez ktoré tečie rieka West Lynton River. Voda z rieky napája zvláštnu železnicu, ktorá má len 2 vagóny a tie sa pohybujú : jeden smerom hore strmou skalou a druhý dole. Takýto vagónik vyviezol aj nás a po prehliadke miestneho kostola sme sa vrátili do Barnstaple. O 14:30 sme pokračovali vo vyučovaní v našej „SOL“ škole.